روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در مشهد مشکلی برای اسکان زائران نداریم| بزرگترین مشکل در خصوص اقامت زائران، ضعف اطلاع‌رسانی بود

  • کد خبر: ۱۰۳۰۲۳
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
در مشهد مشکلی برای اسکان زائران نداریم| بزرگترین مشکل در خصوص اقامت زائران، ضعف اطلاع‌رسانی بود
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از عید مبعث تاکنون بیش از چهار میلیون زائر وارد مشهد شده‌ است که موضوع اسکان آنان به خوبی مدیریت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: امسال با توجه به برطرف شدن محدودیت‌های کرونایی، واکسیناسیون گسترده و همزمان شدن ایام نوروز با ایام شعبانیه حضور میلیونی زائران را به شهر مشهد پیش‌بینی کردیم.

وی افزود:به همین منظور از چهار ماه گذشته جهت سازماندهی و میزبانی از زائران در بخش‌های مختلف با همراهی مصوبه ستاد ملی کرونا خدمات لازم را برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرایی کردیم.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۵۲ درصد از اقامت‌های رسمی کشور که شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها است با ظرفیت ۱۱۲ هزار تخت در مشهد درحال خدمت‌رسانی به زائران هستند، اما زمانی که در این شرایط با حضور میلیونی زائران روبه رو می‌شویم، این ظرفیت جوابگو اسکان زائران نیست.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور استفاده از ظرفیت‌های دیگر جهت اسکان زائران در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر هتل‌ها و مهمان‌پذیرها از مجموعه‌های دیگر همچون مسافرخانه‌ها، زائرسراها، حسینه‌ها، مدارس، مساجد، سالن‌های ورزشی، نمازخانه‌ها، اردوگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و زائرسراهایی دولتی فهرستی تهیه نمودیم و طی جلسات و مذاکرات مختلف این مکان‌ها را نیز سازماندهی وبرای اسکان زائران آماده کردیم.

معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در استان بیش از ۴۵۰ هزار و در مشهد بیش از ۳۵۰ هزار ظرفیت برای اقامت زائران شناسایی و سازماندهی شد.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: با توجه به کاهش دمای هوا و برودت هوای سرد در شب‌های منتهی به آغاز سال ۱۴۰۱ مراجعه به اقامتگاه‌ها در مشهد به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که در ۴۸ ساعت اول پایان سال تمام ظرفیت‌‌های اقامتی رسمی و مکمل مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: با توجه افزایش استقبال از اقامتگاه‌ها تعدادی دیگری از مدارس، حسینه‌ها و مساجد را به این امر اختصاص دادیم و در حال حاضر هیچ مشکلی برای اسکان اضطراری زائران نداریم. بنابراین هر زائری که بتواند با این مراکز مرتبط و هماهنگ شود،می‌تواند از این امکانات استفاده کند.

معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: از عید مبعث تاکنون بیش از چهار میلیون زائر وارد مشهد شده‌ است که موضوع اسکان آنان به خوبی مدیریت شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بزرگترین ضعف و‌مشکل ما در خصوص اقامت زائران در زمینه اطلاع‌رسانی بود که اکنون با استفاده از ظرفیت رسانه ملی به ویژه رادیو این ضعف را برطرف کردیم.امید داریم با این روش از اطلاع‌رسانی دیگر شاهد مشکل در ارائه خدمت به زائران نباشیم. 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->